30 Haziran 2017 Cuma

Varlık ve Darlık


   
     Karnın doydu mu şekerim? İyi afiyet olsun.
     Peki ya gözün, o da doydu mu?

     Ramazan geldi geçti.
     Ne kattı size? Bir kuru açlık mı sadece?
     Başka? Başka başka?
     Açın halinden anladım, masalını okumayın bana.

     Geçen gün haberlerde, Suriye'yi gösterdiler çok büyük bir fark yoktu. Bir ince detay dışında.. Ben diyeyim iki, siz deyin üç yaşlarında bir bebek. Tam DÖRT (4) gün, dört ayrı yirmi dört saat, dört gece dört gündüz yıkıntıların altında aç ve susuz, tekrar ediyorum AÇ ve SUSUZ beklemiş. Ölmemiş, ölememiş. Yanında kimse yok, ne anne ne baba ne kardeş... Hiç kimse... Dışarda silah sesleri, bombalar...

     Kendinizi onun yerine bir koysanıza. Bir dakikalığına o küçük bebek olsanıza. Olmadı değil mi? Yemedi.

    Oruç sadece mideyi boş bırakmak değildir. Akşam ezanında aylardır aç kalmış gibi yemeklere saldırmak değildir. Ezan bitmeden açlıktan kurtulmaya çalışmak değildir.
     Oruç; terbiyedir. Nefs terbiyesidir. Göz terbiyesidir. Dil terbiyesidir. Fikir terbiyesidir. Ahlak terbiyesidir.
      Oruç; empatidir. Darda olanın halini anlamaktır. Darda olana yardım etmektir karşılık beklemeden. Eğer bir iyilik yaparken karşılık bekliyorsanız o iyilik değil menfaattir. Siz hizmet vermiyorsunuz, iyilik yapıyorsunuz, iyilik! Allah bilir, duyar ve görür. Kul bilmesin, duymasın, görmesin lazım değil zaten. Biz insanlığımızın gereğini yapmakla sorumluyuz.
      Yardım adı altında gösterişli davetler veriliyor. Yardım için toplanan paranın bir eşi de davet hazırlıklarında harcanıyor. Hani samimiyet? Hani iyi niyet? Ne zamandır iyilikler göze sokula sokula yapılır oldu? Hanımlar en dekolte kıyafetlerini giysin en pahalı takılarını taksın, beyler tek el cepte kasıla kasıla dolaşsın diye var o davetler, birbirleriyle sidik yarıştırabilsinler diye...
      Sosyal ortamlarda paylaşılan yemek fotolarına hiç girmiyorum Bile, kabak tadı verdi çoktan.
       Ama Allah büyük, O çok büyük. Duyar ve görür. Her halimizi kaydeder.
      Ahir zamandayız, sınavımız çok büyük. Allah herkesin kalbini sevgiyle yüceltsin. Zira sevgisizlik bize kıyamet getiriyor.
      O rahmandır O rahimdir.
      Allah yeter bize, O ne güzel vekildir.

      

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu çocuklar bizimle mutlu mu?

               Anladığım kadarıyla çocuk dediğimiz yaradılış, mutlu doğuyor ve hatta mutlu olmaya devam ediyor. Ta ki sahip olmayı öğr...