27 Nisan 2017 Perşembe

Emzirmek = Oturduğun yerde kilo vermek


     Kesinlikle şanslıyız abi, emziren anneler olarak.
     Düşünsene mama hazırlama derdi yok, ağlıyor nasıl susturcam derdi yok, bir zararı olur mu derdi yok. Yok yani. Allahın bir lütfudur emzirmek kesinlikle, bol bol şükür ister.
     Ama tabi anne sütünün de yarayışlı olması için dikkat etmek gereken bir nokta  var; o da yediklerinin protein ve vitamin yönünden zengin olması, ha bir de eğer gaz sorunu olan bir bebeğiniz varsa gaz yapmayacak besinler tercih etmek ve soğuk olan her şeyden uzak durmak çok çok çok önemli! İkincisi aşşşıırrı önemli!
     Yürüyün hanımlar, sütü artıran, bedene iyi gelen bir aktivitedir yürümek. Bebeğinizi alın ve yürüyün. Hem ona hem size çok iyi gelir. Mışıl mışıl uyur :)
     Bol bol bol bol su! Vücudunuzda yeterli miktarda su olmazsa zaten yaşayamaz nalları dikersiniz o ayrı da 😁 süt üretiminizde ve sütün kalitesi de düşer. İçeceksin bacım, sevmiyorum yok, madem o çocuğu yaptın, i-çe-cek-sin! Bunu ona borçlusun sen, senin sorumluluğun bu. Yiyemem içemem şımarıklığını kes bi kere, paşalar gibi yiyeceksin o brokoliyi, ıspanağı. Kompostonu da içeceksin, suyunu da.
   
Bütün bunları yaparsanız zaten kilo kilo yağ yakarsınız. Emzirmek bu süreci hızlandıran ilahi bir hediye❤️🌹
Emzirmeseniz bile yukarda saydığım önerilerime uyarsanız yine kilo verirsiniz. Bunlarla sağlıklı yaşamın gerekleri zaten. 
Bendenize gelecek olursak ; 52 kiloyla hamile kaldım, 76 veya 77 kiloyla doğurdum. Hacı bütün yediklerim vücutta kaldı, hepsini depoladım. Bade mi kaç kilo doğdu? 2.950😄 şaka gibi, ben 25 kilo aldım ve Bade hanımzade 3 kilo bile doğmadı😄 
Doğumdan iki ay sonra 67 kiloydum. İki yıl sonra ise 52! Çalsın sazlar oynasın kızlar 💃💃 hoobbbaaa! 
Şimdi sarkmış kaslarımı toparlama zamanı. 
Google playde egzersiz programı buldum ona göre çalışacağım Allahın izniyle. 
Alkali suyumu da içiyorum. Yediklerime pek dikkat etmedim emzirmeyi bıraktığımdan beri. Aaa bak bunu atladım, Bade iki yaşındayken kestim sütten. Şimdi 2 buçuk yaşında ve ben  son 6 ayda hiç yemediğim kadar abur cubur yedim. Resmen kafesinden kaçmış aslanlar gibiydim😄 öyle yedim, efsane yedim. 
Şimdi yeniden yapılanma süreci başlasın. 
Sonuçları paylaşırım. 

2 yorum:

  1. Spor olarak sadece yürüdünüz mü, başka bir şey yapmadınız mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapmadım, ama çok yürüdüm. Hele yazın her gün2 saat yürürdüm :)

      Sil

Bu çocuklar bizimle mutlu mu?

               Anladığım kadarıyla çocuk dediğimiz yaradılış, mutlu doğuyor ve hatta mutlu olmaya devam ediyor. Ta ki sahip olmayı öğr...