20 Nisan 2017 Perşembe

Kullandığım Bebek Deterjanları❤️ Evde doğal Sıvı Deterjan yapın!

       
   
      Merhaba canımcım, ben yine geldim. Gelesim geliyor napayım😊
      
    Ben yine acayip hayati bir konuyla karşınızdayım 😄 Aslında ciddi bir konu bu kimyasallar. Alerji, çeşitli cilt hastalıkları, kanser, solunum yolu rahatsızlıklarıyla yakın ilişki içindeler. Yani sırf mikropları değil insanları da kırıyor. Bir işi ya tam yapacaksın yada hiç bulaşmayacaksın mantığı, hmmm acaba bende bir kimyasalım🤔 hahaha biri beni durdursun, ne kadar kötüydü bu espri 😄
      Tamam tamam konuya geçiyorum.
      İlk çocuk olduğundan mütevellit etrafımdan gördüğüm ve doğruluğunu sorgulamadan kabul ettiğim ve kullandığım ürünler oldu. Sanırım herkesin evinden bir kere de olsa geçti Hacı Şakirin granül sabunu. Evet bende ilk olarak onu aldım, kıyafetleri daha doğmadan bebek programında yıkadım. Yumuşatıcı olarakta 'elma sirkesi ' kullandım. Yanlış okumadınız, bildiğiniz elma sirkesi. Mikrop kırıyor, kireç çözüyor ve yumuşatıyor. Sandığınızın aksine çamaşırda hiçbir koku da olmuyor. Yıllardır kullanıyorum çok memnunum. Hem makineye hem çamaşıra faydası var ve kimyasal değil. Evde kendiniz de yapabilirsiniz,tamamen doğal olsun derseniz.
           Fakat daha sonra hem  fiyatını gereksiz pahalı bulduğumdan hemde kokusu beni çok rahatsız ettiğinden Roxy toz sabunu kullandım,memnun kaldım.
        Derseniz ki ben daha doğal bir şey istiyorum, öyleyse doğallğından emin olduğunuz bir sabunu rendeleyin, kullanın derim. Ben o kadar sıkıntıya gelemiyorum  şekerim. Alıyorum,  döküyorum bitiyor. 😊
       Kendi deterjanınızı kendiniz yaparken esans yağları da kullanın derim. Şuraya onlarla ilgili birkaç tatlış bilgi bırakıyorum, çoluk çocuk eş dost akraba faydalanın;
   

      Lavanta ; rahatlatır.
      Papatya; sakinleştirir.
      Çay ağacı; antibakteriyeldir.
      Portakal  ; lekelerin giderilmesine yardım eder.
       
          Size bir kıyak daha geçeyim ve evde doğal SIVI DETERJAN tarifi vereyim 😊
       
         Malzemeler
         1 litre su
         1 kalıp zeytinyağlı sabun rendesi
         Yarım su bardağı boraks
         1 su bardağı çamaşır sodası

1 litre suyu kaynatın. Kaynamış suya rende sabunu ekleyin ve eriyene kadar karıştırın. Eriyince çamaşır sodası ve boraksı ekleyip yine karıştırın. Sıvı deterjanınız hazır. İyi günlerde kullanın 😊
           
                Deterjan bazen katılaşabiliyor, biraz su ekleyin düzelecek.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu çocuklar bizimle mutlu mu?

               Anladığım kadarıyla çocuk dediğimiz yaradılış, mutlu doğuyor ve hatta mutlu olmaya devam ediyor. Ta ki sahip olmayı öğr...