5 Nisan 2017 Çarşamba

Bebeklerde uykusuzluk, gaz sorunsalı. Bonus olarak emzirmeye bağlı yaralanmalar ve doğal merhem yapımı 😊

https://www.facebook.com/Badeningunlugu/
      
           Merhaba canımsss, 
  Her ne kadar başlık buram buram profesyonellik koksa da yok bacım amatörleri ağlatan bir acemiliğin yürek burkan öyküsüdür bu... (bu kısımda ağlayacaksınız😊) 
      Her önüme gelen çok bilmişin 'kız bebeklerde gaz çok nadir olur' demesiyle, kendi kızımın kız olduğundan şüphe ettirircesine maruz kaldığım söylemlerden mi  başlayayım? Kız bebeği olan arkadaşlarımın 'ben hiç gaz sorunu yaşamadım' demesinden mi dem vurayım? Yoksa hepsini es geçip kendi deneyimi mi anlatayım? En iyisi ilk olarak bir tavsiye ile başlayalım; 
    ☀️size kendinizi kötü hissettirenlere ya kulaklarınızı tıkayın ya da sus deyin! Bununla birlikte bebeğinizi asla ve asla ve asla başka bebeklerle kıyaslamayın! 
     D vitamini kullanmaya başlamamızla başlayan bir süreçti bizimki. Gaz sancılarını ona bağlamanın doğru olmadığını söylüyor doktorlar ama kayınvalidem d vitamini gaz yapar diyor. Sanırım kayınvalidem daha doğrusunu biliyor 😊 15. Günde başlanıyor bildiğiniz gibi vitamine, heh işte tam o kara gün başladı 6 ay devam etti. Aman Allahım o ilk gün neydi!? Bade çırpına çırpına ağlıyor, uykusundan sıçrıyor. Korkuyor, korktukça daha çok ağlıyor. Sürekli sancı geliyor, tek güvenli yer olarak gördüğü anne sütünü istiyor, sürekli... Yeşim'in göğüs uçları yara olmuş, acıdan duramıyor, her emzirmede yarası dağlanıyor ama emzirmezse Bade uyuyamıyor, ağlıyor. İki gün geçer diye bekledik, evde 4 çocuk büyütmüş bir kadın var ama o da bilemiyor neler olduğunu, neyse gittik doktora. Gaz sancısı dedi. En azından hasta değildi çocuk buna da şükür. Bir gaz damlası yazdı ne yazdığını hatırlamıyorum şimdi, çıktık hastaneden eczaneye girdik. Reçete de yazan damladan kalmamış, eczacı bize kendi kızına kullanıp memnun kaldığı damlayı verdi. Adı 'Maflor'. Allah bu damlayı akıl edenden, üretenden, Türkiye'ye getirenden, aracı olandan, bize öneren eczacıdan razı olsun! Öyle bir memnun kaldık anlayacağınız. O gece rahat bir uyku çekti benim minik afacanım. Fakat olay bununla bitmiyor, ben gaz yapıcı bir şey yediğimde o sancılar geri geldi yine uyutmadı, aşırı dikkat ettim yediklerime. Mesela bulgur pilavına mutlaka kimyon koydum, kimyonlu rezene çayı içtim. ( bu arada Bade'ye gaz damlası kullanmadan önce rezene falan filan denedik olmadı hacı) Kuru fasulyeyi iki üç su kaynattık öyle pişirdik. Dutlu elmalı komposto içtim. Yaptım yani bir sürü şey, ama bir gün hiç unutmam, komposto soğuktu, bardağa koydum ısınsın diye, Bade'nin uyku vakti yaklaşmıştı bekleyemeden içtim o soğuk kompostoyu! Bilin bakalım sonra noldu; tabiki bütün gece uyumadı. Nihayet uyuduğunda sabahın 5iydi. 
          Ay ben neler çektim. Ne istediğimi yiyebildim ne içebildim. Canım neler istedi hiçbir şey yapamadım.. Sırf gaz değildi ki bir de alerji sorunu vardı. Acı yemeyi bir kenara bırak çavdar ekmeği bile yiyemedim. 
        Ay ben neler çektim😢
        Gaz ve alerjiyle gelen rahatsızlık, göğüs uçlarının yarılması, uykusuzluk, yorgunluk hep ruh dengemi alt üst etti. En dibe vurdum, bunu ciddi ciddi hissettim. Bununla birlikte en dibe vurmanın harika bir yanı var, daha derin bir dip olmadığı için o andan sonra yükselmeye başlarsınız. Anka kuşu gibi önce yanar kül olur, sonra o küllerden doğarsınız. Nefes aldıkça umut var. 
         Emzirmenin getirdiği müthiş (!) sonuçlarrdan biri olan göğüs ucu yarılmasının acılarını yaklaşık 4 ay çektim. O kremler falan hikaye boşu boşuna çocuğu zehirlemeyin. Bu tarifi sağınıza solunuza önünüze arkanıza yazın. Eş dost bacı kardeş arkadaş ihtiyaç sahiplerine dağıtın! Büyük sevap işlersiniz. 
     Tarif şu;
      Birkaç ayva çekirdeğini bir çay bardağına koyun yarısına kadar su ekleyin, jel kıvamı alana kadar bekleyin. Jel kıvamı aldıktan sonra bir tutam pamuğa yedirin. Tahriş olan bölgeye koyun, bunun üzerine göğüs pedini arka yüzü gelecek şekilde yerleştirin. Ön yüzünü koymayın sakın jeli emer bir anlamı kalmaz. Arka tarafı emici yapıda olmadığı için pamuğun ıslak kalmasını sağlayıp o bölgeyi sürekli tedavi etme eğiliminde olacak. Pamuğu hergün değiştirin, iyileşene kadar, ki hızlı acısız ve doğal bir merhemdir bu. Sıfır endişe! 
           Hoşçakalın canımsss! ❤️


 

1 yorum:

  1. Ay güldürdün beni Allahta seni güldürsün, çok tatlı yaa��❤️❤️

    YanıtlaSil

Bu çocuklar bizimle mutlu mu?

               Anladığım kadarıyla çocuk dediğimiz yaradılış, mutlu doğuyor ve hatta mutlu olmaya devam ediyor. Ta ki sahip olmayı öğr...